Het deftige Mauritshuis is op zoek naar nieuwe doelgroepenZe verkeren nog altijd in feeststemming, Martine Gosselink en Kristel van der Linden. Het jubileumjaar van het Mauritshuis, dat twee eeuwen bestaat, is ten einde, maar de directeur en het hoofd business development van het museum krijgen er maar geen genoeg van. Niet gek, want… Lees verder |
Hoe Secrid een Haags succesverhaal werdHet is lunchtijd als het gesprek met Marianne van Sasse van Ysselt aanvangt. De productontwerper en medeoprichter van Secrid gaat ons voor naar het bedrijfsrestaurant in het even fraaie als huiselijke hoofdkantoor in de Binckhorst. “Hier kunnen onze honderd medewerkers elke dag eten. En het… Lees verder |
Zij een hip duurzaam platform (Fairbee), hij een healthclubJurist Saja Chander werkte acht jaar geleden nog bij een bank. Zij zegde haar goede baan op ‘om positieve impact te genereren’, zoals ze dat noemt. In welke vorm was nog niet helemaal duidelijk. Tot ze ‘Siddartha’ van Hermann Hesse las. Dat gaf de doorslag… Lees verder |
Bij Skin+Surgery kijken de cosmetische artsen niet alleen naar de buitenkantBij Skin+Surgery, een cosmetische kliniek gespecialiseerd in injectables, huidverbetering en cosmetische chirurgie, kijken de artsen niet alleen naar de buitenkant. Ook met de binnenkant moet het goed zitten. “Anders voel je je nog steeds niet mooi,” vertelt Thanya Tha-In, mede-eigenaar en cosmetisch chirurg. Aandacht voor… Lees verder |
Au pairs van Super Nanny ontzorgen honderden gezinnenDe net in Nederland gearriveerde au pairs van Super Nanny Au Pair Services (SNAPS) wacht een warm welkom op Schiphol van hun gastouders. De eigenaresse van SNAPS, Inkie Deenen had ooit een Haags strandpaviljoen, nu koppelt ze au pairs uit het buitenland aan zo’n honderden gezinnen… Lees verder |
ROC Mondriaan spreidt zijn vleugels uit over de wereldGepland stond een een-op-eengesprek met Hans Schutte, over zijn nieuwe rol als voorzitter van het college van bestuur van ROC Mondriaan. “Maar Sanne, jij hebt toch ook wel iets te vertellen? Schuif gewoon aan!” Dat slaat de 18-jarige Sanne van Winden, derdejaars van de International… Lees verder |
Brückel Reclame kun je om een boodschap sturenAdverteren in de Gouden Gids heeft plaatsgemaakt voor ads op Google en de tekentafel voor Photoshop, maar het no-nonsense Haagse bureau Brückel Reclame doorstaat al sinds 1969 de tand des tijds. Zes jaar geleden gaf de markante oprichter Peter Brückel de sleutel van het florerende… Lees verder |
‘Bij gewone banken verdwijnt persoonlijke aandacht steeds meer’Een persoonlijke band opbouwen met de klant. Dat is het mooie van het vak van vermogensbeheerder, vindt Marian Dessing, de directeur van InsingerGilissen in de Alexanderstraat. “We luisteren, denken mee en helpen om financiële doelen uit te laten komen.’’ Aan een oprijlaantje met weelderig groen… Lees verder |
Avenir biedt huurders nieuwe toekomst in DekkersDuinBohemen en Meer & Bos is een groene wijk waar de tijd lijkt te hebben stilgestaan. Maar ook in deze enclave tussen Kijkduin en Winkelcentrum De Savornin Lohmanplein tikt de 21ste eeuw door. Achter de paar eigen buurtwinkels staat nu, in de Campanulastraat, een modern… Lees verder |
Dag jasje-dasje en ivoren toren: deze notarissen vonden het vak opnieuw uitRouw en trouw, een huis kopen, een bedrijf starten: bij grote momenten in een mensenleven komt de notaris om de hoek kijken. “Vaak vinden mensen het best spannend, zelfs als er iets te vieren valt,” zegt Germaine Olde Heuvelt-von Bannisseht, samen met Remko Oude Hengel… Lees verder |