AUDI

Wittebrug Audi, een wondere wereld

‘Last, but certainly not least’: Wittebrug Audi is als laatste dealer in Nederland overgegaan naar een ‘Audi Terminal’, een imposante flagshipstore in de laatste architectuurstijl van het Duitse premium automerk. En het is meteen de grootste van de Benelux.

Audi, lagshipstore Forepark Den Haag

DATUM

01 november 2021

TEKST

Jasper Gramsma

BEELD

Brian Mul

AUDI

Wittebrug Audi, een wondere wereld

‘Last, but certainly not least’: Wittebrug Audi is als laatste dealer in Nederland overgegaan naar een ‘Audi Terminal’, een imposante flagshipstore in de laatste architectuurstijl van het Duitse premium automerk. En het is meteen de grootste van de Benelux.

“We hebben het op de groei gebouwd,” zegt Mark Verhagen met een knipoog. De directeur van Wittebrug Audi is trots op het nieuwe onderkomen van ‘zijn’ automerk. De flagshipstore in het Forepark is gigantisch, groter dan elke andere in Nederland, België en Luxemburg. En is als enige ter wereld voorzien van een atrium met glazen dak.


‘Of je nou in New York, Dubai of Den Haag binnenstapt, overal betreed je dezelfde wereld’

Dat betekent geen ouderwetse, met tl verlichte kantoorhokjes meer, maar hippe loungebanken, hoge zitjes en heel veel beeldschermen. Verhagen: “We hebben zelfs ruimte voor auto’s opgeofferd om er bomen neer te zetten voor de sfeer. Alles om ervoor te zorgen dat klanten zich thuis en welkom voelen.”

Audi, Mark Verhagen

Directeur Mark Verhagen bij een Audi e-tron GT

Capriole Café

Dankzij hun MacBooks kunnen verkoopmedewerkers overal in het pand met klanten in gesprek over hun volgende Audi. “Heel laagdrempelig,” aldus de directeur. “En voor klanten die hechten aan traditie en daarom toch liever in beslotenheid willen praten, hebben we de customer private lounges.” Uiteraard is ook de koffie niet aan het toeval overgelaten: “We willen alleen het beste, daarom werken we met het Haagse Capriole Café.”


Lees ook:
Arie en Saskia Alderliesten van Studio van ‘t Wout
Dit designstel woont in hun eigen concept store

Game-ontwikkelaars

In de configuratieruimte zijn de auto’s virtueel samen te stellen. “Hier kunnen we alle kleuren visualiseren en verschillende landschappen oproepen,” legt Verhagen vol enthousiasme uit. “Zo zie je de auto die je bestelt meteen rijden. Levensecht, want de software is gemaakt door de beste game-ontwikkelaars in de wereld!”


‘Wij zijn het snelst op weg naar honderd procent elektrische mobiliteit’

Audi-jasje

Ook nieuw is de representatieve vergaderruimte in een Audi-jasje. “Hier kunnen we meetings organiseren voor de businessclubs waar we zelf lid van zijn, maar ook andere bedrijven kunnen hier hun vergaderingen of heisessies houden als ze eens iets heel anders willen. Die kunnen wij volledig verzorgen – sowieso willen we in dit nieuwe pand meer evenementen gaan organiseren.”

Audi Sport-dealer

Sinds kort mag Wittebrug zich Audi Sport-dealer noemen. “Dat houdt in dat we ook alle high-end performancemodellen uit de RS-serie in huis hebben, zowel in de showroom als voor een testrit. Daarnaast zijn we gecertificeerd voor het onderhoud van deze speciale, sportieve modellen,” vertelt Verhagen.


‘De emotie van Audi is in het elektrisch rijden bewaard gebleven’

Dat prestigieuze label is niet voor alle Audi-dealers weggelegd. De directeur: “Om Audi Sportdealer te kunnen zijn, moeten we continu investeren in de vakbekwaamheid en de opleidingen van de monteurs, en natuurlijk in het gereedschap dat onze mensen gebruiken. In Nederland zijn wij dan ook een van de slechts acht dealers die dit gamma in hun portefeuille hebben.”

Audi, flagshipstore werkplaats

De werkplaats is als een open keuken in een restaurant: door de transparante wand is precies te zien wat er met de auto’s op de brug gebeurt

Met het oog op de toekomst – Audi’s slogan is niet voor niets ‘Future is an attitude’ – is de nieuwe flagshipstore bedekt met zonnepanelen om zo veel mogelijk in z’n eigen stroombehoefte te voorzien. Het autoplein staat daarnaast vol met laadpalen voor het groeiende aantal elektrische auto’s in het aanbod van Audi. Uniek, volgens Verhagen. “Duurzaamheid en elektrificatie zijn voor Audi de pijlers. In vergelijking met onze directe concurrenten BMW en Mercedes-Benz zijn wij het snelst op weg naar honderd procent elektrische mobiliteit: in 2026 wordt de laatste Audi met brandstofmotor geïntroduceerd, dus rond 2035 zijn we helemaal overgeschakeld op elektrisch rijden.”

Audi, lagshipstore Forepark Den Haag

De flagshipstore in het Forepark is als enige ter wereld voorzien van een atrium met glazen dak.

Ook de koper beweegt mee met die ambitie. In 2020 was al een kwart van de nieuw verkochte Audi’s elektrisch, een jaar later is dat aandeel gegroeid naar ruim een derde en voor 2025 voorziet Verhagen zelfs dat driekwart elektrisch zal zijn. Intussen neemt ook het aantal hybride aangedreven auto’s nog steeds toe. “Nederland loopt voorop in die transitie,” stelt hij. “

Elektrisch rijden

Ook omdat elektrisch rijden vanuit de overheid enorm wordt gestimuleerd.” Maar wat hem betreft zijn er meer voordelen. “Elektrisch rijden geeft een totaal andere beleving dan rijden met een brandstofmotor. Het is heel stil en comfortabel en doordat je altijd maximaal koppel hebt, is het ook nog eens heel sportief; de emotie van Audi is bewaard gebleven.”

Duurzaamheidsstrijd

Het nieuwste wapen in de duurzaamheidsstrijd is de onlangs geïntroduceerde Q4 e-tron. Dit is de voordeligste auto in Audi’s volledig elektrische aanbod, met een vanafprijs van 48.295 euro. Daartegenover staat de topper: de e-tron GT, met prijzen die beginnen bij 104.895 euro. Verhagen: “Deze auto hebben wij onze ‘hero car’ gedoopt: dit paradepaardje laat het maximale zien wat we op elektrisch gebied in huis hebben.” Door het brede scala aan modellen – van A1 tot R8 – is de Audi-rijder er een met vele gedaanten. “Van jong tot oud, mannen en gelukkig ook steeds meer vrouwen: iedereen die bewust kiest voor premiumkwaliteit kan een Audi-rijder zijn,” vat Verhagen samen.

Flagshipstore

Wie eenmaal een Audi bij de flagshipstore van Wittebrug heeft aangeschaft, zal er kind aan huis zijn, verwacht Verhagen. “Op de eerste verdieping van het split level hebben we een klantenzone met onder meer drie afgesloten, transparante werkplekken. Daar kan men ongestoord werken terwijl de auto in de werkplaats is. We hebben ook een ophaalservice, maar het moet een feest zijn om je auto te brengen.” Dan lachend: “Zozeer, dat je bij wijze van spreken liever bij ons aan het werk bent dan op kantoor.” De werkplaats is als een open keuken in een restaurant: door de transparante wand is precies te zien wat er met de auto’s op de brug gebeurt. “Als je wilt, mag je daar gaan kijken. Dan krijg je een rondleiding van een van ons.”


‘Het moet een feest zijn om je auto te brengen’

Showroom

Die werkplaats is minstens zo state of the art als de showroom. “De mensen die er werken, zijn tegenwoordig meer programmeur dan monteur – de tijd van zwarte handen is voorbij,” licht Verhagen toe. “Zij hebben de nieuwste technieken tot hun beschikking. En, ook van belang: vanwege de geluiddempende vloeren en plafonds is het niet langer die galmende ruimte waardoor men aan het einde van de dag doodmoe vertrekt.”

Service

Dat is belangrijk voor de directeur – zelf al twintig jaar werkzaam bij Audi – want hoe mooi het nieuwe pand ook is: het zijn de medewerkers die het verschil maken. “Zij brengen de klant en de auto bij elkaar en dat doen ze met passie voor het merk Audi, zowel in de sales als in de service. ”

www.wittebrug.nl

Tiende editie BOIDR

Dit artikel staat in de aankomende tiende editie van Bij Ons In De Residentie. Meer lezen over het goede leven in Den Haag? Vanaf 26 november is het magazine ook te koop bij de volgende boekhandels:

StatenkwartierPaagman Den HaagFrederik Hendriklaan 217
CentrumPaagman CentrumLange Poten 41
BenoordenhoutDaily shop HoytemaVan Hoytemastraat 40
ArchipelbuurtPrimera de ArchipelBankastraat 3a
StationsbuurtBruna CSKoningin Julianaplein 40
DuinoordPrimera ReinkenstraatReinkenstraat 93
datum 01 november 2021
tekst Jasper Gramsma beeld Brian Mul

“We hebben het op de groei gebouwd,” zegt Mark Verhagen met een knipoog. De directeur van Wittebrug Audi is trots op het nieuwe onderkomen van ‘zijn’ automerk. De flagshipstore in het Forepark is gigantisch, groter dan elke andere in Nederland, België en Luxemburg. En is als enige ter wereld voorzien van een atrium met glazen dak.


‘Of je nou in New York, Dubai of Den Haag binnenstapt, overal betreed je dezelfde wereld’

Dat betekent geen ouderwetse, met tl verlichte kantoorhokjes meer, maar hippe loungebanken, hoge zitjes en heel veel beeldschermen. Verhagen: “We hebben zelfs ruimte voor auto’s opgeofferd om er bomen neer te zetten voor de sfeer. Alles om ervoor te zorgen dat klanten zich thuis en welkom voelen.”

Audi, Mark Verhagen

Directeur Mark Verhagen bij een Audi e-tron GT

Capriole Café

Dankzij hun MacBooks kunnen verkoopmedewerkers overal in het pand met klanten in gesprek over hun volgende Audi. “Heel laagdrempelig,” aldus de directeur. “En voor klanten die hechten aan traditie en daarom toch liever in beslotenheid willen praten, hebben we de customer private lounges.” Uiteraard is ook de koffie niet aan het toeval overgelaten: “We willen alleen het beste, daarom werken we met het Haagse Capriole Café.”


Lees ook:
Arie en Saskia Alderliesten van Studio van ‘t Wout
Dit designstel woont in hun eigen concept store

Game-ontwikkelaars

In de configuratieruimte zijn de auto’s virtueel samen te stellen. “Hier kunnen we alle kleuren visualiseren en verschillende landschappen oproepen,” legt Verhagen vol enthousiasme uit. “Zo zie je de auto die je bestelt meteen rijden. Levensecht, want de software is gemaakt door de beste game-ontwikkelaars in de wereld!”


‘Wij zijn het snelst op weg naar honderd procent elektrische mobiliteit’

Audi-jasje

Ook nieuw is de representatieve vergaderruimte in een Audi-jasje. “Hier kunnen we meetings organiseren voor de businessclubs waar we zelf lid van zijn, maar ook andere bedrijven kunnen hier hun vergaderingen of heisessies houden als ze eens iets heel anders willen. Die kunnen wij volledig verzorgen – sowieso willen we in dit nieuwe pand meer evenementen gaan organiseren.”

Audi Sport-dealer

Sinds kort mag Wittebrug zich Audi Sport-dealer noemen. “Dat houdt in dat we ook alle high-end performancemodellen uit de RS-serie in huis hebben, zowel in de showroom als voor een testrit. Daarnaast zijn we gecertificeerd voor het onderhoud van deze speciale, sportieve modellen,” vertelt Verhagen.


‘De emotie van Audi is in het elektrisch rijden bewaard gebleven’

Dat prestigieuze label is niet voor alle Audi-dealers weggelegd. De directeur: “Om Audi Sportdealer te kunnen zijn, moeten we continu investeren in de vakbekwaamheid en de opleidingen van de monteurs, en natuurlijk in het gereedschap dat onze mensen gebruiken. In Nederland zijn wij dan ook een van de slechts acht dealers die dit gamma in hun portefeuille hebben.”

Audi, flagshipstore werkplaats

De werkplaats is als een open keuken in een restaurant: door de transparante wand is precies te zien wat er met de auto’s op de brug gebeurt

Met het oog op de toekomst – Audi’s slogan is niet voor niets ‘Future is an attitude’ – is de nieuwe flagshipstore bedekt met zonnepanelen om zo veel mogelijk in z’n eigen stroombehoefte te voorzien. Het autoplein staat daarnaast vol met laadpalen voor het groeiende aantal elektrische auto’s in het aanbod van Audi. Uniek, volgens Verhagen. “Duurzaamheid en elektrificatie zijn voor Audi de pijlers. In vergelijking met onze directe concurrenten BMW en Mercedes-Benz zijn wij het snelst op weg naar honderd procent elektrische mobiliteit: in 2026 wordt de laatste Audi met brandstofmotor geïntroduceerd, dus rond 2035 zijn we helemaal overgeschakeld op elektrisch rijden.”

Audi, lagshipstore Forepark Den Haag

De flagshipstore in het Forepark is als enige ter wereld voorzien van een atrium met glazen dak.

Ook de koper beweegt mee met die ambitie. In 2020 was al een kwart van de nieuw verkochte Audi’s elektrisch, een jaar later is dat aandeel gegroeid naar ruim een derde en voor 2025 voorziet Verhagen zelfs dat driekwart elektrisch zal zijn. Intussen neemt ook het aantal hybride aangedreven auto’s nog steeds toe. “Nederland loopt voorop in die transitie,” stelt hij. “

Elektrisch rijden

Ook omdat elektrisch rijden vanuit de overheid enorm wordt gestimuleerd.” Maar wat hem betreft zijn er meer voordelen. “Elektrisch rijden geeft een totaal andere beleving dan rijden met een brandstofmotor. Het is heel stil en comfortabel en doordat je altijd maximaal koppel hebt, is het ook nog eens heel sportief; de emotie van Audi is bewaard gebleven.”

Duurzaamheidsstrijd

Het nieuwste wapen in de duurzaamheidsstrijd is de onlangs geïntroduceerde Q4 e-tron. Dit is de voordeligste auto in Audi’s volledig elektrische aanbod, met een vanafprijs van 48.295 euro. Daartegenover staat de topper: de e-tron GT, met prijzen die beginnen bij 104.895 euro. Verhagen: “Deze auto hebben wij onze ‘hero car’ gedoopt: dit paradepaardje laat het maximale zien wat we op elektrisch gebied in huis hebben.” Door het brede scala aan modellen – van A1 tot R8 – is de Audi-rijder er een met vele gedaanten. “Van jong tot oud, mannen en gelukkig ook steeds meer vrouwen: iedereen die bewust kiest voor premiumkwaliteit kan een Audi-rijder zijn,” vat Verhagen samen.

Flagshipstore

Wie eenmaal een Audi bij de flagshipstore van Wittebrug heeft aangeschaft, zal er kind aan huis zijn, verwacht Verhagen. “Op de eerste verdieping van het split level hebben we een klantenzone met onder meer drie afgesloten, transparante werkplekken. Daar kan men ongestoord werken terwijl de auto in de werkplaats is. We hebben ook een ophaalservice, maar het moet een feest zijn om je auto te brengen.” Dan lachend: “Zozeer, dat je bij wijze van spreken liever bij ons aan het werk bent dan op kantoor.” De werkplaats is als een open keuken in een restaurant: door de transparante wand is precies te zien wat er met de auto’s op de brug gebeurt. “Als je wilt, mag je daar gaan kijken. Dan krijg je een rondleiding van een van ons.”


‘Het moet een feest zijn om je auto te brengen’

Showroom

Die werkplaats is minstens zo state of the art als de showroom. “De mensen die er werken, zijn tegenwoordig meer programmeur dan monteur – de tijd van zwarte handen is voorbij,” licht Verhagen toe. “Zij hebben de nieuwste technieken tot hun beschikking. En, ook van belang: vanwege de geluiddempende vloeren en plafonds is het niet langer die galmende ruimte waardoor men aan het einde van de dag doodmoe vertrekt.”

Service

Dat is belangrijk voor de directeur – zelf al twintig jaar werkzaam bij Audi – want hoe mooi het nieuwe pand ook is: het zijn de medewerkers die het verschil maken. “Zij brengen de klant en de auto bij elkaar en dat doen ze met passie voor het merk Audi, zowel in de sales als in de service. ”

www.wittebrug.nl

Tiende editie BOIDR

Dit artikel staat in de aankomende tiende editie van Bij Ons In De Residentie. Meer lezen over het goede leven in Den Haag? Vanaf 26 november is het magazine ook te koop bij de volgende boekhandels:

StatenkwartierPaagman Den HaagFrederik Hendriklaan 217
CentrumPaagman CentrumLange Poten 41
BenoordenhoutDaily shop HoytemaVan Hoytemastraat 40
ArchipelbuurtPrimera de ArchipelBankastraat 3a
StationsbuurtBruna CSKoningin Julianaplein 40
DuinoordPrimera ReinkenstraatReinkenstraat 93