Hostesses en Meer

Hoogste graad van hospitality bij Hostesses en Meer

‘Soms is het gewoon tijd voor een beetje Meer’, aldus de site van Hostesses en Meer. ‘Meer’ met een hoofdletter, want Meriam Janssen runt meer dan alleen een bureau voor hostesses.

MeriamJansen Web 1536x768

DATUM

29 januari 2021

TEKST

Annerieke Simeone

BEELD

Frank Jansen

Hostesses en Meer

Hoogste graad van hospitality bij Hostesses en Meer

‘Soms is het gewoon tijd voor een beetje Meer’, aldus de site van Hostesses en Meer. ‘Meer’ met een hoofdletter, want Meriam Janssen runt meer dan alleen een bureau voor hostesses.

Meriam Janssen runt meer dan alleen een bureau voor hostesses. Ook receptionistes, gastvrouwen en eventmanagers kan zij inschakelen voor bedrijven. ‘Meer’ staat ook voor kwaliteit.

Visitekaartje

“Je bent het visitekaartje van een organisatie. Ik heb veel geleerd van het verleden. De uiterlijke verzorging moet daarom perfect zijn. Wij zijn professionals en stralen dat ook uit.” Als ze op pad zijn, dragen haar medewerkers altijd dezelfde La Dress-jurken en desgewenst zelfs dezelfde oorbellen.

Marjon Lok Lees ook:
DVDW Advocaten
‘Meer businesspartner dan klassiek advocatenkantoor’

Waarin onderscheidt Hostesses en Meer zich nog meer? “Gasten worden gezien als ze binnenkomen. We trainen ons voortdurend. Ook in kleine zaken die voor ons vanzelfsprekend zijn, zoals welke jas iemand aan heeft. Als mensen slecht ter been zijn, vragen we of de beveiliging een seintje wil geven als het pauze is, zodat we paraat staan om diegene bij de deur op te vangen.


‘Niemand staat bij mij voor verrassingen’

We zijn voortdurend alert op wat er in de omgeving gebeurt.” Voorafgaand aan de opdracht krijgen de dames van Janssen informatie over het bedrijf van de opdrachtgever, de desbetreffende locatie en de inhoud van de opdracht. “Niemand staat bij mij voor verrassingen.”

Hostesses en Meer

Ga je in zee met Hostesses en Meer, dan kun je rekenen op korte lijnen. Janssen: “Soms word ik een avond van tevoren gebeld voor een opdracht. Ik weet precies welke dames er beschikbaar zijn en wie voor welke klus geschikt is.” In haar poule zitten vooral gastvrouwen met veel ervaring. Daarnaast werkt ze met een aantal jongere dames, vaak van de Hotelschool. Freelancers die veel plezier hebben in het hospitalityvak, aldus Janssen.

Mauritshuis

Maar het zoeken naar nieuw talent stopt nooit. “Je netwerk kan niet groot genoeg zijn. Er is een dame uit Venlo die voor me werkt. Hier in Den Haag werken we onder andere met het Mauritshuis en Mercedes-Benz, maar de meeste contacten bevinden zich elders in het land.”
Of zelfs daarbuiten.


‘Dit werk is meestal een feestje’

Grote, internationale beurzen staan jaarlijks op het programma. Ook die zijn leuk om te doen. “Het zijn lange dagen, maar het is ontzettend interessant. Voorafgaand aan de beurs nemen we de draaiboeken door, we weten precies waar een bedrijf voor staat. Hoe goed onze talenkennis ook is, toch nemen we de vaktermen van het bedrijf door.”

Taart

Na afloop van een groot evenement ontvangt Janssen regelmatig een bedankmail van het organiserende bedrijf, soms zelfs met bloemen of een taart. “Als ik ’s avonds thuiskom, voel ik me vaak energiek en blij. Dit werk is meestal een feestje. Het is zo fijn om echt van waarde te zijn en iets toe te voegen voor je opdrachtgever. Als je dan ook nog zo gewaardeerd wordt, ja, dat geeft me echt een kick.”

www.hostessesenmeer.nl

datum 29 januari 2021
tekst Annerieke Simeone beeld Frank Jansen

Meriam Janssen runt meer dan alleen een bureau voor hostesses. Ook receptionistes, gastvrouwen en eventmanagers kan zij inschakelen voor bedrijven. ‘Meer’ staat ook voor kwaliteit.

Visitekaartje

“Je bent het visitekaartje van een organisatie. Ik heb veel geleerd van het verleden. De uiterlijke verzorging moet daarom perfect zijn. Wij zijn professionals en stralen dat ook uit.” Als ze op pad zijn, dragen haar medewerkers altijd dezelfde La Dress-jurken en desgewenst zelfs dezelfde oorbellen.

Marjon Lok Lees ook:
DVDW Advocaten
‘Meer businesspartner dan klassiek advocatenkantoor’

Waarin onderscheidt Hostesses en Meer zich nog meer? “Gasten worden gezien als ze binnenkomen. We trainen ons voortdurend. Ook in kleine zaken die voor ons vanzelfsprekend zijn, zoals welke jas iemand aan heeft. Als mensen slecht ter been zijn, vragen we of de beveiliging een seintje wil geven als het pauze is, zodat we paraat staan om diegene bij de deur op te vangen.


‘Niemand staat bij mij voor verrassingen’

We zijn voortdurend alert op wat er in de omgeving gebeurt.” Voorafgaand aan de opdracht krijgen de dames van Janssen informatie over het bedrijf van de opdrachtgever, de desbetreffende locatie en de inhoud van de opdracht. “Niemand staat bij mij voor verrassingen.”

Hostesses en Meer

Ga je in zee met Hostesses en Meer, dan kun je rekenen op korte lijnen. Janssen: “Soms word ik een avond van tevoren gebeld voor een opdracht. Ik weet precies welke dames er beschikbaar zijn en wie voor welke klus geschikt is.” In haar poule zitten vooral gastvrouwen met veel ervaring. Daarnaast werkt ze met een aantal jongere dames, vaak van de Hotelschool. Freelancers die veel plezier hebben in het hospitalityvak, aldus Janssen.

Mauritshuis

Maar het zoeken naar nieuw talent stopt nooit. “Je netwerk kan niet groot genoeg zijn. Er is een dame uit Venlo die voor me werkt. Hier in Den Haag werken we onder andere met het Mauritshuis en Mercedes-Benz, maar de meeste contacten bevinden zich elders in het land.”
Of zelfs daarbuiten.


‘Dit werk is meestal een feestje’

Grote, internationale beurzen staan jaarlijks op het programma. Ook die zijn leuk om te doen. “Het zijn lange dagen, maar het is ontzettend interessant. Voorafgaand aan de beurs nemen we de draaiboeken door, we weten precies waar een bedrijf voor staat. Hoe goed onze talenkennis ook is, toch nemen we de vaktermen van het bedrijf door.”

Taart

Na afloop van een groot evenement ontvangt Janssen regelmatig een bedankmail van het organiserende bedrijf, soms zelfs met bloemen of een taart. “Als ik ’s avonds thuiskom, voel ik me vaak energiek en blij. Dit werk is meestal een feestje. Het is zo fijn om echt van waarde te zijn en iets toe te voegen voor je opdrachtgever. Als je dan ook nog zo gewaardeerd wordt, ja, dat geeft me echt een kick.”

www.hostessesenmeer.nl