Tour of Beauty
Misschien wel de mooiste beauty boutique van Den Haag
DATUM
29 maart 2020
TEKST
Annerieke Simeone
BEELD
Fleur Beemster
Op haar nieuwe locatie trekt Tour of Beauty nog meer bezoekers van buiten Den Haag. Het internationaal vermaarde huidverzorgingsmerk Biologique Recherche past bij de kwaliteit van deze schoonheidssalon, of liever gezegd Beauty Boutique.
Nadat je de gouden bel van Hooistraat 7 hebt ingedrukt, zwaait de zware deur naar binnen open. Hè, is dit een boutiquehotel? Wat een sfeer, wat een plek. Midden in Buurtschap 2005. Eigenaresse Léonie Vermeulen van Tour of Beauty glimlacht: “Dat is precies de ervaring die we onze klanten willen geven.”
Cosmetisch arts
Het is wel even wat anders dan hun eerdere locatie in de Javastraat. “Daar hadden we te kleine behandelkamers en geen daglicht,” vertelt haar compagnon Jos Waardijk, die bij de open haard plaatsneemt. “We waren te veel winkel, dat wilden we niet meer,” vult Léonie aan. “Alles draait bij ons om de kwaliteit van de behandelingen en de persoonlijke aandacht voor de klant.” De lat ligt dan ook hoog voor het team van acht vaste medewerkers, onder wie NVGC-gecertificeerd cosmetisch arts Leanne Wong.
De boutiquegedachte komt ook tot uitdrukking in het ‘menu’ van gezichts- en lichaamsbehandelingen en de grote diversiteit aan merken. Elk type klant krijgt een huidadvies op maat.
‘Vorig jaar kregen we bezoek van een crewmanager die met een luxe superjacht naar Vlissingen voer’
Maasstede
Twee jaar lang zochten ze naar een nieuwe locatie. Léonie: “Vrijwel elk pand dat vrijkwam, hebben we gezien. Toen dit voorbijkwam, dachten we: ja, dit is het. Dat vastgoedontwikkelaar Maasstede hier alle vergunningen voor heeft aangevraagd, is uniek. Retail, hotel, winkel, dienstverlening. Dat gebeurt bijna nooit. Het biedt mogelijkheden voor de toekomst.”
De kleuren, ingegeven door de kleuren van het Rijksmuseum, waren een inspiratiebron voor de ruime behandelkamers en de lounge van Tour of Beauty. Jos: “De architect (van DIS Studio Amsterdam, red.) verwoordde wat wij voelden. Elke kamer heeft een aparte, warme sfeer. Met oog voor details. We wilden iets doen wat er nog niet is.”
Inmiddels is Biologique Recherche in meer dan tachtig landen vertegenwoordigd
Léonie: “Daarnet zei een man die al jaren bij ons komt voor behandelingen: ‘De Javastraat was leuk, maar de boutiquesfeer die je hier ervaart tijdens de behandelingen vind ik echt uniek. Eigentijds, werelds en helemaal van nu. Ik weet zeker dat jullie klanten hier heel blij van worden.’ En dat klopt.”
Biologique Recherche
Drie jaar geleden introduceerde Tour of Beauty het Franse Biologique Recherche. Voor dit huidverzorgingsmerk komen nog meer klanten van buiten naar Den Haag. “Van de week nog een dame uit Enschede. Tweeënhalf uur met de trein voor een Biologique Recherche-behandeling bij ons!”, grinnikt Léonie.
“Maar het kan nog gekker,” vertelt Jos. “Vorig jaar kregen we bezoek van een crewmanager die met een luxe superjacht naar Vlissingen voer. Die boot was ooit in Nederland gebouwd en moest nu voor een check-up terug naar Zeeland. De dame in kwestie, al jaren fan van het merk, wilde deze stop-over gebruiken voor een Biologique Recherche-behandeling en gelijk haar crèmes aanvullen. Via internet had ze ons gevonden. Vanuit Vlissingen maakte ze een retourrit met een taxi naar Den Haag. Dat maken we dus ook mee.”
‘We worden steeds kritischer; zijn de producten zo veel mogelijk uit natuurlijke producten samengesteld, zijn ze parabenen- en dierproefvrij?
Maar wat is er dan zo bijzonder aan dit merk? “Vijfenveertig jaar geleden is het bij toeval ontstaan door fysiotherapeute Josette Allouche die voor haar cliënten een mix van oliën en crèmes gebruikte. De receptuur met producten uit de natuur maakte ze à la minute. Haar patiënten reageerden daar zo enthousiast op, dat er steeds meer vraag was naar haar op maat gemaakte producten. De man van Allouche, een chemicus, ontwikkelde haar recepturen tot houdbare producten. Het merk nam een enorme vlucht, Biologique Recherche was geboren.”
Beauty aficionado
Inmiddels is Biologique Recherche in meer dan tachtig landen vertegenwoordigd. Onder de leiding van dr. Philippe Allouche (de zoon van) worden producten ontwikkeld en getest in eigen laboratorium. Jos: “Philippe is een échte beauty aficionado met een passie voor de huid en kwaliteit die je zelden tegenkomt. Over het zogenaamde ‘Skin Instant’, dat uitgaat van de wisselende conditie van de huid, heeft hij een uitgesproken visie. De huid vernieuwt zich namelijk gedurende een periode van vijftig dagen en is geen dag hetzelfde: klimaat, temperatuur, airconditioning, nicotine, hormonen, veroudering en stress hebben dagelijks invloed op de conditie van de huid.”
Lees ook:
Dit designstel woont in hun eigen conceptstore
Zo wordt voorafgaand aan een Biologique Recherche-behandeling de huidconditie geanalyseerd op vijf onderdelen. De software van het Skin Instant Lab levert een advies voor de meest geschikte behandeling en het beste gebruik van producten. De behandeling is soms anders dan je gewend bent.
Waar andere salons werken met stoomapparatuur en warme doeken om de huid schoon te maken, is een Biologique Recherche-behandeling door de specifieke manier van masseren en de vaak koude crèmes ontspannend en verkwikkend tegelijk. Na afloop voel je je als herboren.
Tour of Beauty
Biologique Recherche bezoekt wereldwijd tweemaal per jaar elke locatie waar met het merk gewerkt wordt om de uniformiteit en kwaliteit van behandelingen te controleren en te waarborgen. Léonie: “Dat zijn strenge maar positieve audits, alles met het oog op de beste kwaliteit wereldwijd. En dat is precies de reden waarom Tour of Beauty voor deze methodiek gekozen heeft: alles voor kwaliteit en duurzaamheid.
We worden steeds kritischer; zijn de producten zo veel mogelijk uit natuurlijke producten samengesteld, zijn ze parabenen- en dierproefvrij? Is de verpakking van karton of van gerecyled plastic? Dat soort zaken vinden wíj niet alleen belangrijk, ook onze klanten vragen ernaar.”
tekst Annerieke Simeone / beeld Fleur Beemster
Op haar nieuwe locatie trekt Tour of Beauty nog meer bezoekers van buiten Den Haag. Het internationaal vermaarde huidverzorgingsmerk Biologique Recherche past bij de kwaliteit van deze schoonheidssalon, of liever gezegd Beauty Boutique.
Nadat je de gouden bel van Hooistraat 7 hebt ingedrukt, zwaait de zware deur naar binnen open. Hè, is dit een boutiquehotel? Wat een sfeer, wat een plek. Midden in Buurtschap 2005. Eigenaresse Léonie Vermeulen van Tour of Beauty glimlacht: “Dat is precies de ervaring die we onze klanten willen geven.”
Cosmetisch arts
Het is wel even wat anders dan hun eerdere locatie in de Javastraat. “Daar hadden we te kleine behandelkamers en geen daglicht,” vertelt haar compagnon Jos Waardijk, die bij de open haard plaatsneemt. “We waren te veel winkel, dat wilden we niet meer,” vult Léonie aan. “Alles draait bij ons om de kwaliteit van de behandelingen en de persoonlijke aandacht voor de klant.” De lat ligt dan ook hoog voor het team van acht vaste medewerkers, onder wie NVGC-gecertificeerd cosmetisch arts Leanne Wong.
De boutiquegedachte komt ook tot uitdrukking in het ‘menu’ van gezichts- en lichaamsbehandelingen en de grote diversiteit aan merken. Elk type klant krijgt een huidadvies op maat.
‘Vorig jaar kregen we bezoek van een crewmanager die met een luxe superjacht naar Vlissingen voer’
Maasstede
Twee jaar lang zochten ze naar een nieuwe locatie. Léonie: “Vrijwel elk pand dat vrijkwam, hebben we gezien. Toen dit voorbijkwam, dachten we: ja, dit is het. Dat vastgoedontwikkelaar Maasstede hier alle vergunningen voor heeft aangevraagd, is uniek. Retail, hotel, winkel, dienstverlening. Dat gebeurt bijna nooit. Het biedt mogelijkheden voor de toekomst.”
De kleuren, ingegeven door de kleuren van het Rijksmuseum, waren een inspiratiebron voor de ruime behandelkamers en de lounge van Tour of Beauty. Jos: “De architect (van DIS Studio Amsterdam, red.) verwoordde wat wij voelden. Elke kamer heeft een aparte, warme sfeer. Met oog voor details. We wilden iets doen wat er nog niet is.”
Inmiddels is Biologique Recherche in meer dan tachtig landen vertegenwoordigd
Léonie: “Daarnet zei een man die al jaren bij ons komt voor behandelingen: ‘De Javastraat was leuk, maar de boutiquesfeer die je hier ervaart tijdens de behandelingen vind ik echt uniek. Eigentijds, werelds en helemaal van nu. Ik weet zeker dat jullie klanten hier heel blij van worden.’ En dat klopt.”
Biologique Recherche
Drie jaar geleden introduceerde Tour of Beauty het Franse Biologique Recherche. Voor dit huidverzorgingsmerk komen nog meer klanten van buiten naar Den Haag. “Van de week nog een dame uit Enschede. Tweeënhalf uur met de trein voor een Biologique Recherche-behandeling bij ons!”, grinnikt Léonie.
“Maar het kan nog gekker,” vertelt Jos. “Vorig jaar kregen we bezoek van een crewmanager die met een luxe superjacht naar Vlissingen voer. Die boot was ooit in Nederland gebouwd en moest nu voor een check-up terug naar Zeeland. De dame in kwestie, al jaren fan van het merk, wilde deze stop-over gebruiken voor een Biologique Recherche-behandeling en gelijk haar crèmes aanvullen. Via internet had ze ons gevonden. Vanuit Vlissingen maakte ze een retourrit met een taxi naar Den Haag. Dat maken we dus ook mee.”
‘We worden steeds kritischer; zijn de producten zo veel mogelijk uit natuurlijke producten samengesteld, zijn ze parabenen- en dierproefvrij?
Maar wat is er dan zo bijzonder aan dit merk? “Vijfenveertig jaar geleden is het bij toeval ontstaan door fysiotherapeute Josette Allouche die voor haar cliënten een mix van oliën en crèmes gebruikte. De receptuur met producten uit de natuur maakte ze à la minute. Haar patiënten reageerden daar zo enthousiast op, dat er steeds meer vraag was naar haar op maat gemaakte producten. De man van Allouche, een chemicus, ontwikkelde haar recepturen tot houdbare producten. Het merk nam een enorme vlucht, Biologique Recherche was geboren.”
Beauty aficionado
Inmiddels is Biologique Recherche in meer dan tachtig landen vertegenwoordigd. Onder de leiding van dr. Philippe Allouche (de zoon van) worden producten ontwikkeld en getest in eigen laboratorium. Jos: “Philippe is een échte beauty aficionado met een passie voor de huid en kwaliteit die je zelden tegenkomt. Over het zogenaamde ‘Skin Instant’, dat uitgaat van de wisselende conditie van de huid, heeft hij een uitgesproken visie. De huid vernieuwt zich namelijk gedurende een periode van vijftig dagen en is geen dag hetzelfde: klimaat, temperatuur, airconditioning, nicotine, hormonen, veroudering en stress hebben dagelijks invloed op de conditie van de huid.”
Lees ook:
Dit designstel woont in hun eigen conceptstore
Zo wordt voorafgaand aan een Biologique Recherche-behandeling de huidconditie geanalyseerd op vijf onderdelen. De software van het Skin Instant Lab levert een advies voor de meest geschikte behandeling en het beste gebruik van producten. De behandeling is soms anders dan je gewend bent.
Waar andere salons werken met stoomapparatuur en warme doeken om de huid schoon te maken, is een Biologique Recherche-behandeling door de specifieke manier van masseren en de vaak koude crèmes ontspannend en verkwikkend tegelijk. Na afloop voel je je als herboren.
Tour of Beauty
Biologique Recherche bezoekt wereldwijd tweemaal per jaar elke locatie waar met het merk gewerkt wordt om de uniformiteit en kwaliteit van behandelingen te controleren en te waarborgen. Léonie: “Dat zijn strenge maar positieve audits, alles met het oog op de beste kwaliteit wereldwijd. En dat is precies de reden waarom Tour of Beauty voor deze methodiek gekozen heeft: alles voor kwaliteit en duurzaamheid.
We worden steeds kritischer; zijn de producten zo veel mogelijk uit natuurlijke producten samengesteld, zijn ze parabenen- en dierproefvrij? Is de verpakking van karton of van gerecyled plastic? Dat soort zaken vinden wíj niet alleen belangrijk, ook onze klanten vragen ernaar.”