Studio van ’t Wout

Dit designstel woont in hun eigen concept store

Maak kennis met Studio van ’t Wout, de huis en concept store van Arie en Saskia Alderliesten. "Hóé persoonlijk is het om mensen in je eigen huis uit te nodigen."

Studio van t Wout

DATUM

01 april 2020

TEKST

Herman Jansen

BEELD

Fleur Beemster en PR

Studio van ’t Wout

Dit designstel woont in hun eigen concept store

Maak kennis met Studio van ’t Wout, de huis en concept store van Arie en Saskia Alderliesten. "Hóé persoonlijk is het om mensen in je eigen huis uit te nodigen."

Nee, we hebben echt niks gedronken, en toch zien we boven aan de trap van Studio van ’t Wout, interieurachitecten, een roze olifant. Het houten kunstwerkje is onderdeel van de concept store van Arie en Saskia Alderliesten én van hun woning.

Panorama Mesdag

De showroom/winkel op de begane grond en het woongedeelte op de bel-etage zijn ‘modern-tijdloos’ ingericht, je kunt geen mooier contrast hebben in een pand uit 1860. Bovendien in de historische Zeestraat, waar de Panorama Mesdag iets verderop vasthoudt aan het oude vissersleven voor wie nog lang niet toe is aan design.


‘We wonen hier ook, en daar zijn we uniek mee in Nederland’

Saskia (42): “Ja, dit is ook ons huis. We wonen hier, en daar zijn we uniek mee in Nederland. Beneden is meer de winkel en de showroom.” Arie (55): “Onze badkamer, keuken, woonkamer, slaapkamers, de hele setting laten we zien. Dat maakt het voor een particuliere klant interessant.”

Persoonlijk

Saskia weer: “Wij wilden heel erg het persoonlijke in onze winkel brengen. En hóé persoonlijk is het om mensen in je eigen huis uit te nodigen. Zo kun je ook goed laten zien wat voor sfeer je wilt ontwerpen. En dat we zélf veel ontwerpen, ook keukens. En wij komen zelf ook graag bij de klanten over de vloer.

studio t wout

Vorig jaar opende Studio van ’t Wout een Lema Flagshipstore op de Kneuterdijk.

Dus dat ze in onze woning komen, is voor ons niet raar. En we zijn geen rommelmakers, bovendien is het hier zo ingericht dat er nooit rommel is. Maar we zijn zeker niet minimalistisch. Kunst is voor ons heel belangrijk en we willen laten zien dat ‘modern design’ wél leefbaar is.” Dus genieten we van de fraaie schilderijen en etsen aan de muur, drinken we thee uit een oorloos kopje met duimindruk en aaien we de Britse korthaar Mc (van Paul McCartney).


'Ons vak is heel goed luisteren. Wat willen de klanten wel en wat niet'

“Onze showroom is eigenlijk een momentopname van onze visie, ons gevoel voor kleur, materiaalgebruik,” legt Arie uit vlak voordat hij wordt weggeroepen. Saskia: “Onze doelgroep – van particulieren tot grote kantoren – houdt van design en wil daar ook geld aan uitgeven. Ze moeten de waarde zien van design. Wij zijn interieurarchitecten met een winkel. Je kunt ook alleen iets kopen. Wij werken met een groot aantal leveranciers en merken.”

Studio van ’t Wout

Studio van ’t Wout kent een stappenplan, zonder de verplichting tot koop. Saskia: “Mensen komen meestal binnen met een vraag. Ze komen er niet uit. Ons vak is heel goed luisteren. Wat willen de klanten wel en wat niet. We proberen ze altijd met ons werk te verrassen, willen een wauwmoment creëren. De basis is altijd een schets maken met de hand en dat later uitwerken in 3D-tekeningen.”

Steltman Juweliers

De showroom is zojuist vernieuwd en vorig jaar opende Studio van ’t Wout een Lema Flagshipstore op de Kneuterdijk, naast Steltman Juweliers. Deze Italiaanse high-end lifestyle- meubelfabrikant groeit wereldwijd en de twee zaken versterken elkaar nu. Saskia: “Wij wilden er graag een brandstore bij hebben en Lema, met vestigingsmanager Erik Ruttgers, zit op een zichtlocatie in een druk winkelgebied. Anders dan wij hier. Maar ík wil hier nooit meer weg.”

Mi-Wauw, denkt Mc.

www.studiovantwout.nl

datum 01 april 2020
tekst Herman Jansen beeld Fleur Beemster en PR

Nee, we hebben echt niks gedronken, en toch zien we boven aan de trap van Studio van ’t Wout, interieurachitecten, een roze olifant. Het houten kunstwerkje is onderdeel van de concept store van Arie en Saskia Alderliesten én van hun woning.

Panorama Mesdag

De showroom/winkel op de begane grond en het woongedeelte op de bel-etage zijn ‘modern-tijdloos’ ingericht, je kunt geen mooier contrast hebben in een pand uit 1860. Bovendien in de historische Zeestraat, waar de Panorama Mesdag iets verderop vasthoudt aan het oude vissersleven voor wie nog lang niet toe is aan design.


‘We wonen hier ook, en daar zijn we uniek mee in Nederland’

Saskia (42): “Ja, dit is ook ons huis. We wonen hier, en daar zijn we uniek mee in Nederland. Beneden is meer de winkel en de showroom.” Arie (55): “Onze badkamer, keuken, woonkamer, slaapkamers, de hele setting laten we zien. Dat maakt het voor een particuliere klant interessant.”

Persoonlijk

Saskia weer: “Wij wilden heel erg het persoonlijke in onze winkel brengen. En hóé persoonlijk is het om mensen in je eigen huis uit te nodigen. Zo kun je ook goed laten zien wat voor sfeer je wilt ontwerpen. En dat we zélf veel ontwerpen, ook keukens. En wij komen zelf ook graag bij de klanten over de vloer.

studio t wout

Vorig jaar opende Studio van ’t Wout een Lema Flagshipstore op de Kneuterdijk.

Dus dat ze in onze woning komen, is voor ons niet raar. En we zijn geen rommelmakers, bovendien is het hier zo ingericht dat er nooit rommel is. Maar we zijn zeker niet minimalistisch. Kunst is voor ons heel belangrijk en we willen laten zien dat ‘modern design’ wél leefbaar is.” Dus genieten we van de fraaie schilderijen en etsen aan de muur, drinken we thee uit een oorloos kopje met duimindruk en aaien we de Britse korthaar Mc (van Paul McCartney).


'Ons vak is heel goed luisteren. Wat willen de klanten wel en wat niet'

“Onze showroom is eigenlijk een momentopname van onze visie, ons gevoel voor kleur, materiaalgebruik,” legt Arie uit vlak voordat hij wordt weggeroepen. Saskia: “Onze doelgroep – van particulieren tot grote kantoren – houdt van design en wil daar ook geld aan uitgeven. Ze moeten de waarde zien van design. Wij zijn interieurarchitecten met een winkel. Je kunt ook alleen iets kopen. Wij werken met een groot aantal leveranciers en merken.”

Studio van ’t Wout

Studio van ’t Wout kent een stappenplan, zonder de verplichting tot koop. Saskia: “Mensen komen meestal binnen met een vraag. Ze komen er niet uit. Ons vak is heel goed luisteren. Wat willen de klanten wel en wat niet. We proberen ze altijd met ons werk te verrassen, willen een wauwmoment creëren. De basis is altijd een schets maken met de hand en dat later uitwerken in 3D-tekeningen.”

Steltman Juweliers

De showroom is zojuist vernieuwd en vorig jaar opende Studio van ’t Wout een Lema Flagshipstore op de Kneuterdijk, naast Steltman Juweliers. Deze Italiaanse high-end lifestyle- meubelfabrikant groeit wereldwijd en de twee zaken versterken elkaar nu. Saskia: “Wij wilden er graag een brandstore bij hebben en Lema, met vestigingsmanager Erik Ruttgers, zit op een zichtlocatie in een druk winkelgebied. Anders dan wij hier. Maar ík wil hier nooit meer weg.”

Mi-Wauw, denkt Mc.

www.studiovantwout.nl