Den Haag Centraal, December 2021
Ondernemersglossy met oog voor de toekomst
Het Haagse magazine Bij Ons In De Residentie is jarig, de tiende editie is nu een feit. Het vizier in dit jubileumnummer is gericht op de toekomstige generaties, zo bleek bij de officiële presentatie. Tot tevredenheid van Frits Huffnagel.
DATUM
02 december 2021
TEKST
Kim Andriessen
BEELD
Fleur Beemster
Den Haag Centraal, December 2021
Ondernemersglossy met oog voor de toekomst
Het Haagse magazine Bij Ons In De Residentie is jarig, de tiende editie is nu een feit. Het vizier in dit jubileumnummer is gericht op de toekomstige generaties, zo bleek bij de officiële presentatie. Tot tevredenheid van Frits Huffnagel.
“Een blad over alles wat het leven in Den Haag leuk maakt,” zo omschrijft hoofdredacteur Annerieke Simeone haar jaarlijkse ondernemersglossy Bij Ons In De Residentie (BOIDR). En dat er genoeg te melden valt over het goede leven in de residentie, blijkt wel uit het jubileumnummer, dat sinds deze week in de schappen ligt. De tiende editie is ruim tweehonderd pagina’s dik. Inclusief een grote reportage over de filmopnamen in Polen van de bestseller ‘De Stamhouder’ van de in 2020 overleden Haagse journalist Alexander Münninghoff. Deze 8-delige internationale televisieserie wordt in 2022 uitgezonden. Een jaar dat volgens BOIDR ook groots wordt dankzij de heropening van Garoeda, maar dan als ‘Garuda by Ron Gastobar Indonesia’.
Kern
Zo omvangrijk als het magazine is, zo groot had ook het feest rondom de officiële presentatie moeten zijn. Maar door de recent aangescherpte coronamaatregelen is de lancering in restaurant Botanica van het Voco-hotel deze donderdag middag 25 november bescheiden (en geplaceerd). “En wat krijg je als je een klein feestje mag geven? Dan blijft de kern over,” vertelt Simeone, ook redacteur van deze krant. “Grote kans dat uw buurman of buurvrouw dus ook in het magazine staat,” aldus de hoofdredacteur tegen de circa zeventig genodigden, een mix van onder anderen gevestigde horecamensen en vastgoedexperts en ondernemers van succesvolle start-ups.
“Grote kans dat uw buurman of buurvrouw dus ook in het magazine staat.”
Generaties
Tien van hen prijken op de kleurrijke cover. Deze ondernemers zijn niet lukraak gekozen, er zit een weloverwogen rode draad in de verhalen in het magazine, maakt Simeone duidelijk. “Dit zijn mensen die serieus onderzoeken hoe ze met hun bedrijf bijdragen aan de toekomst, omdat onze stad ook mooi moet blijven voor volgende generaties. Zij willen Den Haag mooi achterlaten. Dat verdient een podium,” aldus Simeone, die na haar toespraak een van de eerste exemplaren van de dikke BOIDR uitreikt aan haar bijna vier jaar jonge dochter. Simeone: “Zij staat symbool voor de nieuwe generatie.”
Huffnagel
Het belang van een magazine waarin bedrijven en ondernemers hun visie en verhaal kwijt kunnen, wordt tijdens de presentatie benadrukt door Frits Huffnagel (VVD), die zich in zijn hoodie niet bepaald aan de dresscode ‘elegant’ houdt. Het mag de stemming niet drukken. De voormalige wethouder citymarketing kruipt even in zijn oude huid. “Den Haag heeft zoveel moois te bieden, wat dacht je van Kijkduin? In BOIDR las ik een reportage over alle nieuwe ontwikkelingen.” Even houdt Huffnagel stil. “Al ben ik misschien niet helemaal objectief,” zegt hij lachend, verwijzend naar zijn rol als hoofd van Castro Communicatie, dat de verantwoordelijkheid is voor de PR van de badplaats. Scheveningen krijgt overigens ook uitgebreide aandacht. Maar hij besluit serieus: “Dat neemt niet weg dat ik vind dat dit magazine een mooi eerbetoon aan de stad is geworden.”
tekst Kim Andriessen beeld Fleur Beemster
“Een blad over alles wat het leven in Den Haag leuk maakt,” zo omschrijft hoofdredacteur Annerieke Simeone haar jaarlijkse ondernemersglossy Bij Ons In De Residentie (BOIDR). En dat er genoeg te melden valt over het goede leven in de residentie, blijkt wel uit het jubileumnummer, dat sinds deze week in de schappen ligt. De tiende editie is ruim tweehonderd pagina’s dik. Inclusief een grote reportage over de filmopnamen in Polen van de bestseller ‘De Stamhouder’ van de in 2020 overleden Haagse journalist Alexander Münninghoff. Deze 8-delige internationale televisieserie wordt in 2022 uitgezonden. Een jaar dat volgens BOIDR ook groots wordt dankzij de heropening van Garoeda, maar dan als ‘Garuda by Ron Gastobar Indonesia’.
Kern
Zo omvangrijk als het magazine is, zo groot had ook het feest rondom de officiële presentatie moeten zijn. Maar door de recent aangescherpte coronamaatregelen is de lancering in restaurant Botanica van het Voco-hotel deze donderdag middag 25 november bescheiden (en geplaceerd). “En wat krijg je als je een klein feestje mag geven? Dan blijft de kern over,” vertelt Simeone, ook redacteur van deze krant. “Grote kans dat uw buurman of buurvrouw dus ook in het magazine staat,” aldus de hoofdredacteur tegen de circa zeventig genodigden, een mix van onder anderen gevestigde horecamensen en vastgoedexperts en ondernemers van succesvolle start-ups.
“Grote kans dat uw buurman of buurvrouw dus ook in het magazine staat.”
Generaties
Tien van hen prijken op de kleurrijke cover. Deze ondernemers zijn niet lukraak gekozen, er zit een weloverwogen rode draad in de verhalen in het magazine, maakt Simeone duidelijk. “Dit zijn mensen die serieus onderzoeken hoe ze met hun bedrijf bijdragen aan de toekomst, omdat onze stad ook mooi moet blijven voor volgende generaties. Zij willen Den Haag mooi achterlaten. Dat verdient een podium,” aldus Simeone, die na haar toespraak een van de eerste exemplaren van de dikke BOIDR uitreikt aan haar bijna vier jaar jonge dochter. Simeone: “Zij staat symbool voor de nieuwe generatie.”
Huffnagel
Het belang van een magazine waarin bedrijven en ondernemers hun visie en verhaal kwijt kunnen, wordt tijdens de presentatie benadrukt door Frits Huffnagel (VVD), die zich in zijn hoodie niet bepaald aan de dresscode ‘elegant’ houdt. Het mag de stemming niet drukken. De voormalige wethouder citymarketing kruipt even in zijn oude huid. “Den Haag heeft zoveel moois te bieden, wat dacht je van Kijkduin? In BOIDR las ik een reportage over alle nieuwe ontwikkelingen.” Even houdt Huffnagel stil. “Al ben ik misschien niet helemaal objectief,” zegt hij lachend, verwijzend naar zijn rol als hoofd van Castro Communicatie, dat de verantwoordelijkheid is voor de PR van de badplaats. Scheveningen krijgt overigens ook uitgebreide aandacht. Maar hij besluit serieus: “Dat neemt niet weg dat ik vind dat dit magazine een mooi eerbetoon aan de stad is geworden.”