Algemeen Dagblad, Oktober 2024
Kingstreet, een Engelstalig zusje voor Bij Ons In De Residentie
Het Haagse lifestylemagazine Bij Ons In De Residentie krijgt eind november een Engelstalig zusje: Kingstreet. Daarmee richt uitgeefster Annerieke Simeone zich op de internationale lezers in Den Haag. "De vraag was eigenlijk, waarom maken we niet zo'n magazine?" Simeone vertelt.
DATUM
29 oktober 2024
TEKST
Frouke van der Heijde, Algemeen Dagblad (AD)
BEELD
Fleur Beemster
Algemeen Dagblad, Oktober 2024
Kingstreet, een Engelstalig zusje voor Bij Ons In De Residentie
Het Haagse lifestylemagazine Bij Ons In De Residentie krijgt eind november een Engelstalig zusje: Kingstreet. Daarmee richt uitgeefster Annerieke Simeone zich op de internationale lezers in Den Haag. "De vraag was eigenlijk, waarom maken we niet zo'n magazine?" Simeone vertelt.
Het Haagse lifestyle magazine Bij Ons In De Residentie krijgt in november een Engelstalig zusje: Kingstreet. Daarmee richt uitgeefster Annerieke Simeone zich op de internationale lezers in Den Haag
Hoe ziet jullie magazine er nu uit?
“Met onze uitgeverij Media Fresca maken wij zowel de Nederlandstalige als de Engelstalige editie. Het zijn twee jaarlijkse glossy’s die zich richten op het goede leven in Den Haag. We laten thema’s als gastronomie, lifestyle en duurzaamheid aan bod komen. We wisselen dit af met interviews met mensen en bedrijven in Den Haag. Maar onze bladen zijn niet alleen maar commercieel.”
Lees ook: ‘Annerieke maakt Haagse glossy’ In de buurt Den Haag, November 2024 |
Kan je dat toelichten?
“Wat er bijzonder aan is, is dat wij onze bladen samen maken met journalisten. De lezer heeft niks aan commerciële teksten. Onze thema’s zijn dingen waar de lezer zich mee bezighoudt en het is onze taak een goed verhaal op te schrijven. Zonder al te veel superlatieven, dat waardeert de lezer.”
"We laten het goede leven in de stad zien"
Wat is er anders aan Kingstreet?
“De onderwerpen waar wij over schrijven zijn hetzelfde, we blijven gefocust op het goede leven in Den Haag. Wat er verandert, is het publiek. Dat zal internationaler zijn. Kingstreet heeft een andere inhoud, de thema’s krijgen ook een internationale twist. Zo praten we in de eerste editie met burgemeester Jan van Zanen over de internationalisering van de stad.”
Hoe verwacht jullie internationale publiek te bereiken?
“Er wonen in Den Haag meer dan 100.000 internationals, zoals wij dat noemen. Omdat wij echt een vraag uit de markt beantwoorden, verwachten wij dat we ons publiek goed kunnen bereiken. Daarnaast zijn er altijd weer nieuwe expats in de stad. Ons blad is erg fijn als je net bent verhuisd en de stad wil leren kennen. Wij laten het goede leven in de stad zien, een soort visitekaartje.”
tekst Frouke van der Heijde, Algemeen Dagblad (AD) beeld Fleur Beemster
Het Haagse lifestyle magazine Bij Ons In De Residentie krijgt in november een Engelstalig zusje: Kingstreet. Daarmee richt uitgeefster Annerieke Simeone zich op de internationale lezers in Den Haag
Hoe ziet jullie magazine er nu uit?
“Met onze uitgeverij Media Fresca maken wij zowel de Nederlandstalige als de Engelstalige editie. Het zijn twee jaarlijkse glossy’s die zich richten op het goede leven in Den Haag. We laten thema’s als gastronomie, lifestyle en duurzaamheid aan bod komen. We wisselen dit af met interviews met mensen en bedrijven in Den Haag. Maar onze bladen zijn niet alleen maar commercieel.”
Lees ook: ‘Annerieke maakt Haagse glossy’ In de buurt Den Haag, November 2024 |
Kan je dat toelichten?
“Wat er bijzonder aan is, is dat wij onze bladen samen maken met journalisten. De lezer heeft niks aan commerciële teksten. Onze thema’s zijn dingen waar de lezer zich mee bezighoudt en het is onze taak een goed verhaal op te schrijven. Zonder al te veel superlatieven, dat waardeert de lezer.”
"We laten het goede leven in de stad zien"
Wat is er anders aan Kingstreet?
“De onderwerpen waar wij over schrijven zijn hetzelfde, we blijven gefocust op het goede leven in Den Haag. Wat er verandert, is het publiek. Dat zal internationaler zijn. Kingstreet heeft een andere inhoud, de thema’s krijgen ook een internationale twist. Zo praten we in de eerste editie met burgemeester Jan van Zanen over de internationalisering van de stad.”
Hoe verwacht jullie internationale publiek te bereiken?
“Er wonen in Den Haag meer dan 100.000 internationals, zoals wij dat noemen. Omdat wij echt een vraag uit de markt beantwoorden, verwachten wij dat we ons publiek goed kunnen bereiken. Daarnaast zijn er altijd weer nieuwe expats in de stad. Ons blad is erg fijn als je net bent verhuisd en de stad wil leren kennen. Wij laten het goede leven in de stad zien, een soort visitekaartje.”