In de buurt Den Haag, November 2024
‘Annerieke maakt Haagse glossy’
Eind november komt-ie uit; de eerste Engelstalige glossy over Den Haag. De bedenker is Annerieke Simeone, die ook het magazine Bij Ons In De Residentie maakt.
DATUM
19 november 2024
TEKST
Allan Vos
BEELD
In de buurt
In de buurt Den Haag, November 2024
‘Annerieke maakt Haagse glossy’
Eind november komt-ie uit; de eerste Engelstalige glossy over Den Haag. De bedenker is Annerieke Simeone, die ook het magazine Bij Ons In De Residentie maakt.
Annerieke laat haar stad graag zien zoals ze die zelf het liefst ziet: de mooiste restaurants, winkels en culturele evenementen die ze in Den Haag vindt, deelt ze met de lezers van haar jaarlijkse glossy. En nu komt daar ook nog een Engelstalig magazine bij. “Het heet Kingstreet en is speciaal voor alle internationals in de stad,” zegt ze. Als hoofdredacteur van twee Haagse glossy’s en een eigen mediabedrijf is Annerieke dagelijks met taal en beeld in de weer. “Taal vind ik heel belangrijk. Mijn vader is Italiaans en sprak de Nederlandse taal niet heel goed. Ik merkte al zo jong dat je een taal goed moet spreken, daardoor wordt het leven een stuk makkelijker.”
Op eigen benen
Via via kwam Annerieke te werken bij het blad Den Haag Centraal. “Eerst op de redactie en later als chef. Ik heb het er vijftien jaar ontzettend naar mijn zin gehad.” Vijf jaar geleden werd Annerieke uitgever en hoofdredacteur van de Haagse glossy Bij Ons In De Residentie. “Dat was toen alleen nog een blad. Om dat groter te maken, ben ik begonnen met een website, nieuwsbrief en bijzondere netwerkdiners.”
“Om het groter te maken, ben ik begonnen met een website, nieuwsbrief en bijzondere netwerkdiners.”
Vier jaar terug paste ze de huisstijl grondig aan. “Van lettertype tot vormgeving, maar de thema’s zijn hetzelfde: culinair, lifestyle, mode, beauty, business, kunst en cultuur. Het magazine is geheel gericht op het goede leven in Den Haag. Je leest alleen maar positieve verhalen van grote bedrijven en kleine ondernemers en nieuwe zaken in Bij Bij Ons In De Residentie.
Sinds begin dit jaar staat Annerieke helemaal op eigen benen. “Ik ben Media Fresca, dat ‘frisse media’ betekent, gestart. Het is mijn eigen bedrijf waarmee ik Bij Ons In De Residentie maak. Ik dacht: als ik nu niet voor mezelf begin, doe ik het nooit meer.”
Engelstalige glossy
Met haar eigen bedrijf heeft Annerieke grootse plannen. “Deze Engelstalige Haagse glossy is de eerste stap. Het eerste nummer van Kingstreet verschijnt eind deze maand. De inhoud is deels anders dan Bij Ons In De Residentie. Zo komen andere mensen aan het woord zoals Catherine De Bolle, directeur van Europol, en onze burgemeester Jan van Zanen. Het is geen een-op-een vertaling.”
Lees ook: Introductie van Kingstreet Algemeen Dagblad, Oktober 2024 |
Kingstreet is straks jaarlijks bij de boekenhandels verkrijgbaar. Naast de twee glossy’s maakt Media Fresca inmiddels ook publicaties in opdracht van andere partijen. Annerieke: “We maken nu boeken en bladen voor bijvoorbeeld de gemeente en hotels.”
Blijven verhuizen
Samen met haar team wisselt Annerieke om de drie maanden van kantoor. “Dat houdt ons fris. Als ik mijn mobiel, laptop en oplader heb, kan ik overal werken en op elke locatie doe ik weer nieuwe ideeën op.” Een wens voor de toekomst van haar bedrijf heeft ze ook: “Het lijkt me geweldig Bij Ons In De Residentie naar Amsterdam te brengen.”
tekst Allan Vos beeld In de buurt
Annerieke laat haar stad graag zien zoals ze die zelf het liefst ziet: de mooiste restaurants, winkels en culturele evenementen die ze in Den Haag vindt, deelt ze met de lezers van haar jaarlijkse glossy. En nu komt daar ook nog een Engelstalig magazine bij. “Het heet Kingstreet en is speciaal voor alle internationals in de stad,” zegt ze. Als hoofdredacteur van twee Haagse glossy’s en een eigen mediabedrijf is Annerieke dagelijks met taal en beeld in de weer. “Taal vind ik heel belangrijk. Mijn vader is Italiaans en sprak de Nederlandse taal niet heel goed. Ik merkte al zo jong dat je een taal goed moet spreken, daardoor wordt het leven een stuk makkelijker.”
Op eigen benen
Via via kwam Annerieke te werken bij het blad Den Haag Centraal. “Eerst op de redactie en later als chef. Ik heb het er vijftien jaar ontzettend naar mijn zin gehad.” Vijf jaar geleden werd Annerieke uitgever en hoofdredacteur van de Haagse glossy Bij Ons In De Residentie. “Dat was toen alleen nog een blad. Om dat groter te maken, ben ik begonnen met een website, nieuwsbrief en bijzondere netwerkdiners.”
“Om het groter te maken, ben ik begonnen met een website, nieuwsbrief en bijzondere netwerkdiners.”
Vier jaar terug paste ze de huisstijl grondig aan. “Van lettertype tot vormgeving, maar de thema’s zijn hetzelfde: culinair, lifestyle, mode, beauty, business, kunst en cultuur. Het magazine is geheel gericht op het goede leven in Den Haag. Je leest alleen maar positieve verhalen van grote bedrijven en kleine ondernemers en nieuwe zaken in Bij Bij Ons In De Residentie.
Sinds begin dit jaar staat Annerieke helemaal op eigen benen. “Ik ben Media Fresca, dat ‘frisse media’ betekent, gestart. Het is mijn eigen bedrijf waarmee ik Bij Ons In De Residentie maak. Ik dacht: als ik nu niet voor mezelf begin, doe ik het nooit meer.”
Engelstalige glossy
Met haar eigen bedrijf heeft Annerieke grootse plannen. “Deze Engelstalige Haagse glossy is de eerste stap. Het eerste nummer van Kingstreet verschijnt eind deze maand. De inhoud is deels anders dan Bij Ons In De Residentie. Zo komen andere mensen aan het woord zoals Catherine De Bolle, directeur van Europol, en onze burgemeester Jan van Zanen. Het is geen een-op-een vertaling.”
Lees ook: Introductie van Kingstreet Algemeen Dagblad, Oktober 2024 |
Kingstreet is straks jaarlijks bij de boekenhandels verkrijgbaar. Naast de twee glossy’s maakt Media Fresca inmiddels ook publicaties in opdracht van andere partijen. Annerieke: “We maken nu boeken en bladen voor bijvoorbeeld de gemeente en hotels.”
Blijven verhuizen
Samen met haar team wisselt Annerieke om de drie maanden van kantoor. “Dat houdt ons fris. Als ik mijn mobiel, laptop en oplader heb, kan ik overal werken en op elke locatie doe ik weer nieuwe ideeën op.” Een wens voor de toekomst van haar bedrijf heeft ze ook: “Het lijkt me geweldig Bij Ons In De Residentie naar Amsterdam te brengen.”