Tour of Beauty opts for green brands

Met Tour of Beauty komt je dichter bij de natuur. Ook in de salon wacht je een groene ontvangst met duurzame producten.

Tour of Beauty The Hague Biologique Recherche.

DATE

31 August 2022

TEXT

Annerieke Simeone

IMAGE

Brian Mul

Tour of Beauty opts for green brands

Met Tour of Beauty komt je dichter bij de natuur. Ook in de salon wacht je een groene ontvangst met duurzame producten.

Ye kabbelende gracht, de weelderige bomen, een kwakende eendenfamilie. Met Tour of Beauty komt je dichter bij de natuur. Ook in de salon wacht je een groene ontvangst met duurzame producten. Hier kun je onthaasten en genieten van ouderwets goede gastvrijheid.

Tour of Beauty

Dat corona een groot effect had op hun klanten merkten Léonie Vermeulen en Jos Waardijk, de eigenaren van Tour of Beauty, al de eerste dag na de lockdown. Vermeulen: “We hoorden vaak: eindelijk een moment voor mezelf, eindelijk een rustgevende plek, maar ook: eindelijk een aanraking. We hadden niet gedacht dat er zó werd uitgekeken naar een behandeling bij ons.”

De pandemie zette mensen aan het denken, vertelt Waardijk. “Of het nu gaat om je gezondheid, om voedselproductie of om dierenwelzijn, zaken die we vroeger vanzelfsprekend vonden, vragen nu om bewustere keuzes.”

Tour of Beauty The Hague Biologique Recherche.

Dominique behandelt een model met de producten van Biologique Recherche.

De beautywereld droeg tot voor kort weinig bij aan een schone en positieve planeet, aldus Waardijk. “Cosmeticamerken zochten toch vaak naar nieuwe, maar chemische huidverbeteringsformules.” Jammer, vinden ze. “Er zijn namelijk ook vooruitstrevende productformules waarbij men ingrediënten uit de natuur gebruikt, zoals het Biologique Recherche. Dit Franse merk doet al meer dan veertig jaar een beroep op de natuur.” Het is dan ook niet zo gek dat Tour of Beauty al in 2017 koos om deze lijn een prominentere rol te geven.

Biologique Recherche

Biologique Recherche staat voor ‘universal wellbeing’: een minimale milieufootprint met duurzame productie en dito verpakkingen. Waardijk: “Producten samengesteld met hoge concentraties plantaardige en bio-marine ontwikkelen en testen zij wetenschappelijk op hun werking en effectiviteit in hun eigen laboratorium.”

Tour Of Beauty

Ontvangstruimte van Tour of Beauty.

Het productieproces verloopt zo veel mogelijk zónder verhitting, waardoor de originele structuur van de ingrediënten behouden blijft. Alle verpakkingen zijn van gerecycled materiaal en de glazen serumflesjes en kunststofdopjes zijn ook weer recyclebaar. Vermeulen: “We worden steeds kritischer hoe leveranciers nadenken over deze aspecten en Biologique Recherche is echt een krachtige benchmark op dit gebied.”


‘Alles wat je kunt eten, is ook goed voor je huid’

‘Alles wat je kunt eten, is ook goed voor je huid’, is het adagium van de Nederlandse zussen Angela en Cathy Ursem. “Een eerlijk merk zonder onzin en loze beloften. Food For Skin is een 100 procent natuurlijk en vegan merk, biologisch óf circulair geproduceerd en recyclebaar verpakt.

Food For Skin

Het avocadoserum, de tomatencrème en de wortelcleanser zijn échte vitaminebommetjes,” aldus Vermeulen. “De eerlijke producten van Food For Skin zijn niet onopgemerkt gebleven en hebben gelijk twee Dutch Beauty Awards gewonnen.” En terecht, vinden ze bij Tour of Beauty: duurzaamheid en luxe gaan prima in één hand.

Vegan

Helemaal vegan en in Nederland ontwikkeld is IKA’s beauty. Een niche lipstickcollectie, ontwikkeld door de van origine Filipijnse productontwikkelaar Kristina Cueva. Vermeulen demonstreert een IKA-lipstick.

Helemaal vegan en in Nederland ontwikkeld is IKA’s lipstickcollectie, ontwikkeld door een van origine Filipijnse productontwikkelaar.

Helemaal vegan en in Nederland ontwikkeld is IKA’s lipstickcollectie, ontwikkeld door een van origine Filipijnse productontwikkelaar.

“Cueva heeft in Italië net zo lang gezocht tot ze de mooiste pigmenten had gevonden en daar heeft ze nu een lijn van gemaakt. Zonder parabenen, hydraterend, satijnzacht en vegan friendly. De lipsticks kregen pakkende namen als ‘You Got This’, ‘Level Up’ en ‘Call The Shots’, en hoewel ze alle drie rood zijn, hebben ze toch elk echt net een andere ondertoon. Het blijft uren zitten, waardoor je de hele dag kunt stralen.”

Cueva koos voor de naam ‘Ika’, dat ‘jij’ betekent in het Filipijns, en met IKA Beauty ben je ‘the best version of yourself’.

Kipjes

Het laagdrempelige Franse merk Les Poulettes (ofwel ‘de kipjes’) introduceerde 100 procent biologische sheet maskers om te ontspannen, te hydrateren en te detoxen. “Wat ons ook aanspreekt, is dat Les Poulettes 1 procent van de omzet doneert aan Tara Ocean Foundation, dat onderzoek doet naar de impact van klimaatverandering op de ecologische veranderingen in de wereldwijde oceanen.”

En wat te denken van de reset die Dominic Phillips in Groot-Brittannië maakte met zijn Lola’s Apothecary. Hij ontsnapte aan het hectische bestaan in Londen als bankier en keerde terug naar de natuur op zijn familielandgoed in Devon.


‘Je ruikt echt rozenbottel of lavendel, zó lekker!

Jos Waardijk: “Van alle bloemen, kruiden en wat de natuur nog meer bood, ontwikkelt hij nu in kleine oplagen fantastisch geurende lichaamsolies, crèmes en geurkaarsen. Alle duurzame producten worden door lokale medewerkers met de hand gemaakt.” Léonie Vermeulen: “Je ruikt echt rozenbottel of lavendel. Zó lekker! We merken nog meer dan voorheen: mensen zijn veel meer en bewuster aan het genieten.”

www.tourofbeauty.nl

date 31 August 2022
text Annerieke Simeone image Brian Mul

Ye kabbelende gracht, de weelderige bomen, een kwakende eendenfamilie. Met Tour of Beauty komt je dichter bij de natuur. Ook in de salon wacht je een groene ontvangst met duurzame producten. Hier kun je onthaasten en genieten van ouderwets goede gastvrijheid.

Tour of Beauty

Dat corona een groot effect had op hun klanten merkten Léonie Vermeulen en Jos Waardijk, de eigenaren van Tour of Beauty, al de eerste dag na de lockdown. Vermeulen: “We hoorden vaak: eindelijk een moment voor mezelf, eindelijk een rustgevende plek, maar ook: eindelijk een aanraking. We hadden niet gedacht dat er zó werd uitgekeken naar een behandeling bij ons.”

De pandemie zette mensen aan het denken, vertelt Waardijk. “Of het nu gaat om je gezondheid, om voedselproductie of om dierenwelzijn, zaken die we vroeger vanzelfsprekend vonden, vragen nu om bewustere keuzes.”

Tour of Beauty The Hague Biologique Recherche.

Dominique behandelt een model met de producten van Biologique Recherche.

De beautywereld droeg tot voor kort weinig bij aan een schone en positieve planeet, aldus Waardijk. “Cosmeticamerken zochten toch vaak naar nieuwe, maar chemische huidverbeteringsformules.” Jammer, vinden ze. “Er zijn namelijk ook vooruitstrevende productformules waarbij men ingrediënten uit de natuur gebruikt, zoals het Biologique Recherche. Dit Franse merk doet al meer dan veertig jaar een beroep op de natuur.” Het is dan ook niet zo gek dat Tour of Beauty al in 2017 koos om deze lijn een prominentere rol te geven.

Biologique Recherche

Biologique Recherche staat voor ‘universal wellbeing’: een minimale milieufootprint met duurzame productie en dito verpakkingen. Waardijk: “Producten samengesteld met hoge concentraties plantaardige en bio-marine ontwikkelen en testen zij wetenschappelijk op hun werking en effectiviteit in hun eigen laboratorium.”

Tour Of Beauty

Ontvangstruimte van Tour of Beauty.

Het productieproces verloopt zo veel mogelijk zónder verhitting, waardoor de originele structuur van de ingrediënten behouden blijft. Alle verpakkingen zijn van gerecycled materiaal en de glazen serumflesjes en kunststofdopjes zijn ook weer recyclebaar. Vermeulen: “We worden steeds kritischer hoe leveranciers nadenken over deze aspecten en Biologique Recherche is echt een krachtige benchmark op dit gebied.”


‘Alles wat je kunt eten, is ook goed voor je huid’

‘Alles wat je kunt eten, is ook goed voor je huid’, is het adagium van de Nederlandse zussen Angela en Cathy Ursem. “Een eerlijk merk zonder onzin en loze beloften. Food For Skin is een 100 procent natuurlijk en vegan merk, biologisch óf circulair geproduceerd en recyclebaar verpakt.

Food For Skin

Het avocadoserum, de tomatencrème en de wortelcleanser zijn échte vitaminebommetjes,” aldus Vermeulen. “De eerlijke producten van Food For Skin zijn niet onopgemerkt gebleven en hebben gelijk twee Dutch Beauty Awards gewonnen.” En terecht, vinden ze bij Tour of Beauty: duurzaamheid en luxe gaan prima in één hand.

Vegan

Helemaal vegan en in Nederland ontwikkeld is IKA’s beauty. Een niche lipstickcollectie, ontwikkeld door de van origine Filipijnse productontwikkelaar Kristina Cueva. Vermeulen demonstreert een IKA-lipstick.

Helemaal vegan en in Nederland ontwikkeld is IKA’s lipstickcollectie, ontwikkeld door een van origine Filipijnse productontwikkelaar.

Helemaal vegan en in Nederland ontwikkeld is IKA’s lipstickcollectie, ontwikkeld door een van origine Filipijnse productontwikkelaar.

“Cueva heeft in Italië net zo lang gezocht tot ze de mooiste pigmenten had gevonden en daar heeft ze nu een lijn van gemaakt. Zonder parabenen, hydraterend, satijnzacht en vegan friendly. De lipsticks kregen pakkende namen als ‘You Got This’, ‘Level Up’ en ‘Call The Shots’, en hoewel ze alle drie rood zijn, hebben ze toch elk echt net een andere ondertoon. Het blijft uren zitten, waardoor je de hele dag kunt stralen.”

Cueva koos voor de naam ‘Ika’, dat ‘jij’ betekent in het Filipijns, en met IKA Beauty ben je ‘the best version of yourself’.

Kipjes

Het laagdrempelige Franse merk Les Poulettes (ofwel ‘de kipjes’) introduceerde 100 procent biologische sheet maskers om te ontspannen, te hydrateren en te detoxen. “Wat ons ook aanspreekt, is dat Les Poulettes 1 procent van de omzet doneert aan Tara Ocean Foundation, dat onderzoek doet naar de impact van klimaatverandering op de ecologische veranderingen in de wereldwijde oceanen.”

En wat te denken van de reset die Dominic Phillips in Groot-Brittannië maakte met zijn Lola’s Apothecary. Hij ontsnapte aan het hectische bestaan in Londen als bankier en keerde terug naar de natuur op zijn familielandgoed in Devon.


‘Je ruikt echt rozenbottel of lavendel, zó lekker!

Jos Waardijk: “Van alle bloemen, kruiden en wat de natuur nog meer bood, ontwikkelt hij nu in kleine oplagen fantastisch geurende lichaamsolies, crèmes en geurkaarsen. Alle duurzame producten worden door lokale medewerkers met de hand gemaakt.” Léonie Vermeulen: “Je ruikt echt rozenbottel of lavendel. Zó lekker! We merken nog meer dan voorheen: mensen zijn veel meer en bewuster aan het genieten.”

www.tourofbeauty.nl